Практична робота 6 клас

 Практ󰐸ч󰐽а р󰐾б󰐾та 2

Визн󰐰󰑇ення геог󰑀󰐰фі󰑇них 󰐺оо󰑀дин󰐰󰑂 з󰐰 геог󰑀󰐰фі󰑇ною 󰐺󰐰󰑀󰑂ою
Мета роботи:
 закріпити знання про географічні координати, географічну широту й географічнудовготу; навчитися визначати географічні координати точок за картою.
Обладнання:
 фізична карта півкуль, фізична карта України, карта «Адміністративно-терито-ріальний устрій України».
Опорні поняття
 
Географічна широта
 — це величина дугимеридіана від екватора до будь-якої точ-ки на земній поверхні. 
Географічна довгота
 — це величина дугипаралелі від початкового меридіана допевної точки на земній поверхні.
 
Практична робота 2
5
 1
Наведіть олівцем на картосхемі екватор. На північ від нього розташована Північна пів-куля, на південь — Південна, підпишіть їх на картосхемі.Поставте ручкою точку в місці розташування Північного полюса й підпишіть «Пн. п.»,поставте ручкою точку в місці розташування Південного полюса й підпишіть «Пд. п.», наведітьолівцем нульовий меридіан. На схід від нього розташована Східна півкуля, на захід — Захід-на, підпишіть їх на картосхемі.Укажіть, у яких півкулях розташована Євразія відносно екватора й нульового мери-діана.
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Поставте ручкою точку в місці перетинання екватора й нульового меридіана, укажітьстрілками напрямки основних сторін горизонту від цієї точки (урахуйте: напрямок «захід—схід» указують паралелі, «північ—південь» — меридіани).
 2
За заданими координатами знайдіть на фізичній карті півкуль унікальні географічніоб’єкти й запишіть їхні назви.1) Дивовижне озеро, де немає жодних живих організмів, крім бактерій; вміст солей —260 г на 1 л води; розташоване на 400 м нижче рівня океану. Географічні координати:31
°
 пн. ш., 35
°
 сх. д.
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2) Найвищий водоспад у світі (1054 м). Географічні координати: 6
°
 пн. ш., 62
°
 зх. д.
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3) Унікальний поодинокий вулкан, розташований поблизу екватора і вершина якогоубілена снігом. Географічні координати: 3
°
 пд. ш., 37
°
 сх. д.
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 
Практичні роботи
6
 3
Використовуючи карту «Адміністративно-територіальний устрій України», визначте ко-ординати свого населеного пункту (обласного центру).
Визн󰐰󰑇ення ши󰑀о󰑂и
Крок перший: пригадати, у якій півкулі розташована Україна (див. завдання 1) від-носно екватора, — у Північній, отже, широта північна (пн. ш.).Крок другий: пригадати, що відлік широти в Північній півкулі ведеться з півдняна північ, і, використовуючи рамку карти, знайти найближчу паралель на південь від сво-го міста (наприклад найближча паралель на південь від Києва — 50
°
).Крок третій: визначити, через скільки градусів проведені паралелі на карті «Адмі-ністративно-територіальний устрій України», — через два.Крок четвертий: визначити довжину дуги між знайденою паралеллю й своїм на-селеним пунктом (обласним центром) і додати ці показники: ПАРАЛЕЛЬ + ДОВЖИНАДУГИ. Наприклад, Київ розташований приблизно на півградуса, або 30
 (мінут), на пів-ніч від паралелі 50
°
, отже, його широта 50
°
 + 0,5
°
 = 50,5
°
 пн. ш., а більш точно —50°30
 пн. ш.Укажіть широту свого населеного пункту (обласного центру).
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Визн󰐰󰑇ення довго󰑂и
Крок перший: пригадати, у якій півкулі розташована Україна (див. завдання 1) від-носно нульового меридіана, — у Східній, отже, довгота східна (сх. д.).Крок другий: пригадати, що відлік довготи у Східній півкулі ведеться із заходу насхід, і, використовуючи рамку карти, знайти найближчий меридіан на захід від свого міс-та (наприклад найближчий меридіан на захід від Києва — 30
°
).Крок третій: визначити, через скільки градусів проведені меридіани на карті «Адмі-ністративно-територіальний устрій України», — через шість.Крок четвертий: визначити довжину дуги між знайденим меридіаном і своїм на-селеним пунктом (обласним центром) і додати: МЕРИДІАН + ДОВЖИНА ДУГИ. Напри-клад, Київ розташований приблизно на півградуса, або 30
 (мінут), на схід від меридіана30
°
, отже, його довгота 30
°
 + 0,5
°
 = 30,5
°
 сх. д., а більш точно — 30
°
30
 сх. д.Укажіть довготу свого населеного пункту (обласного центру).
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4
Використовуючи фізичну карту півкуль, визначте координати міст, у яких ви б хотілипобувати. (За необхідності використайте політичну карту світу, щоб установити місце роз-ташування міст на фізичній карті півкуль.)
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Практ󰐸ч󰐽а р󰐾б󰐾та 2
Визн󰐰󰑇ення геог󰑀󰐰фі󰑇них 󰐺оо󰑀дин󰐰󰑂 з󰐰 геог󰑀󰐰фі󰑇ною 󰐺󰐰󰑀󰑂ою
Мета роботи:
 закріпити знання про географічні координати, географічну широту й географічнудовготу; навчитися визначати географічні координати точок за картою.
Обладнання:
 фізична карта півкуль, фізична карта України, карта «Адміністративно-терито-ріальний устрій України».
Опорні поняття
 
Географічна широта
 — це величина дугимеридіана від екватора до будь-якої точ-ки на земній поверхні. 
Географічна довгота
 — це величина дугипаралелі від початкового меридіана допевної точки на земній поверхні.
 
Практична робота 2
5
 1
Наведіть олівцем на картосхемі екватор. На північ від нього розташована Північна пів-куля, на південь — Південна, підпишіть їх на картосхемі.Поставте ручкою точку в місці розташування Північного полюса й підпишіть «Пн. п.»,поставте ручкою точку в місці розташування Південного полюса й підпишіть «Пд. п.», наведітьолівцем нульовий меридіан. На схід від нього розташована Східна півкуля, на захід — Захід-на, підпишіть їх на картосхемі.Укажіть, у яких півкулях розташована Євразія відносно екватора й нульового мери-діана.
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Поставте ручкою точку в місці перетинання екватора й нульового меридіана, укажітьстрілками напрямки основних сторін горизонту від цієї точки (урахуйте: напрямок «захід—схід» указують паралелі, «північ—південь» — меридіани).
 2
За заданими координатами знайдіть на фізичній карті півкуль унікальні географічніоб’єкти й запишіть їхні назви.1) Дивовижне озеро, де немає жодних живих організмів, крім бактерій; вміст солей —260 г на 1 л води; розташоване на 400 м нижче рівня океану. Географічні координати:31
°
 пн. ш., 35
°
 сх. д.
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
2) Найвищий водоспад у світі (1054 м). Географічні координати: 6
°
 пн. ш., 62
°
 зх. д.
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
3) Унікальний поодинокий вулкан, розташований поблизу екватора і вершина якогоубілена снігом. Географічні координати: 3
°
 пд. ш., 37
°
 сх. д.
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 
Практичні роботи
6
 3
Використовуючи карту «Адміністративно-територіальний устрій України», визначте ко-ординати свого населеного пункту (обласного центру).
Визн󰐰󰑇ення ши󰑀о󰑂и
Крок перший: пригадати, у якій півкулі розташована Україна (див. завдання 1) від-носно екватора, — у Північній, отже, широта північна (пн. ш.).Крок другий: пригадати, що відлік широти в Північній півкулі ведеться з півдняна північ, і, використовуючи рамку карти, знайти найближчу паралель на південь від сво-го міста (наприклад найближча паралель на південь від Києва — 50
°
).Крок третій: визначити, через скільки градусів проведені паралелі на карті «Адмі-ністративно-територіальний устрій України», — через два.Крок четвертий: визначити довжину дуги між знайденою паралеллю й своїм на-селеним пунктом (обласним центром) і додати ці показники: ПАРАЛЕЛЬ + ДОВЖИНАДУГИ. Наприклад, Київ розташований приблизно на півградуса, або 30
 (мінут), на пів-ніч від паралелі 50
°
, отже, його широта 50
°
 + 0,5
°
 = 50,5
°
 пн. ш., а більш точно —50°30
 пн. ш.Укажіть широту свого населеного пункту (обласного центру).
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Визн󰐰󰑇ення довго󰑂и
Крок перший: пригадати, у якій півкулі розташована Україна (див. завдання 1) від-носно нульового меридіана, — у Східній, отже, довгота східна (сх. д.).Крок другий: пригадати, що відлік довготи у Східній півкулі ведеться із заходу насхід, і, використовуючи рамку карти, знайти найближчий меридіан на захід від свого міс-та (наприклад найближчий меридіан на захід від Києва — 30
°
).Крок третій: визначити, через скільки градусів проведені меридіани на карті «Адмі-ністративно-територіальний устрій України», — через шість.Крок четвертий: визначити довжину дуги між знайденим меридіаном і своїм на-селеним пунктом (обласним центром) і додати: МЕРИДІАН + ДОВЖИНА ДУГИ. Напри-клад, Київ розташований приблизно на півградуса, або 30
 (мінут), на схід від меридіана30
°
, отже, його довгота 30
°
 + 0,5
°
 = 30,5
°
 сх. д., а більш точно — 30
°
30
 сх. д.Укажіть довготу свого населеного пункту (обласного центру).
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
4
Використовуючи фізичну карту півкуль, визначте координати міст, у яких ви б хотілипобувати. (За необхідності використайте політичну карту світу, щоб установити місце роз-ташування міст на фізичній карті півкуль.)
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
 
Практична робота 2
7
 
;
В󰐸󰑁󰐽󰐾В󰐾к
Укажіть, які знання й уміння вам знадобилися для визначення географічних координатточок за картою.
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
:
Д󰐾Датк󰐾В󰐵 󰐷аВДа󰐽󰐽󰑏
Використовуючи фізичну карту півкуль, визначте: географічні координати наведених нарисунках міст (Львів, Харків, Одеса); у якому напрямку від Києва вони розташовані; відстаньвід кожного міста до Києва в кілометрах (див. зразок).
Львів
КИЇВ
Харків
50
°
 пн. ш., 24
°
 сх. д.;західний напрямок;8,9
·
 53 км = 471,7 км
Одеса
??
Крок перший: визначити географічні координати міста (дивзавдання 2) 50
°
 пн. ш., 24
°
 сх. д.Крок другий: установити, що Львів розташований майже на одній паралелі з Киє-вом, пригадати, що паралель указує напрямок «захід—схід» (див. завдання 1).Крок третій: указати, що Львів розташований в західному напрямку від Києва.Крок четвертий: виміряти за картою півкуль відстань між містами — 8,9 см і по-множити отриманий результат на показник іменованого масштабу цієї карти — 53 км.8,9 · 53 км = 471,7 км
 
Практична робота 2
7
 
;
В󰐸󰑁󰐽󰐾В󰐾к
Укажіть, які знання й уміння вам знадобилися для визначення географічних координатточок за картою.
 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
:
Д󰐾Датк󰐾В󰐵 󰐷аВДа󰐽󰐽󰑏
Використовуючи фізичну карту півкуль, визначте: географічні координати наведених нарисунках міст (Львів, Харків, Одеса); у якому напрямку від Києва вони розташовані; відстаньвід кожного міста до Києва в кілометрах (див. зразок).
Львів
КИЇВ
Харків
50
°
 пн. ш., 24
°
 сх. д.;західний напрямок;8,9
·
 53 км = 471,7 км
Одеса
??
Крок перший: визначити географічні координати міста (дивзавдання 2) 50
°
 пн. ш., 24
°
 сх. д.Крок другий: установити, що Львів розташований майже на одній паралелі з Киє-вом, пригадати, що паралель указує напрямок «захід—схід» (див. завдання 1).Крок третій: указати, що Львів розташований в західному напрямку від Києва.Крок четвертий: виміряти за картою півкуль відстань між містами — 8,9 см і по-множити отриманий результат на показник іменованого масштабу цієї карти — 53 км.8,9 · 53 км = 471,7 км

Коментарі